Ufak dokunuşlar mucizeler yaratabilir.

22 Ocak 2013 Salı

Karamel Soslu İrmik Tatlısı


KARAMEL SOSLU İRMİK TATLISI

Kızlaaaarrrr bu tatlı tam bizlik !


Kadınların Tatlıya karşı olan zaafını bilmeyen yoktur.Hele ki içerisinde çikolata olan şeyler bizi bizden alır ama bizlerin sevdiği bir şey daha var ki o da soslar.Tatlıların rengine renk katan bir  böğürtlen sos, bir çikolata sos ya da kokusuyla kendimizden geçmemize sebep olan bir karamel sos.İşte bende bunu bildğimden olacak ki karamel soslu bir tatlı deneme ihtiyacı duydum ve ortaya yukarıdaki gibi bir sonuç çıktı.


İrmik tatlısını bilmeyen,denemeyen kalmamıştır sanıyorum ki.Eğer sabırsız bir kişiliğiniz varsa bu tatlı da sizi sıkacak tek iş Karamel sosu yapmak olabilir.Karamel sostaki zorluğun tek sebebi ise kavrulan şekere süt eklendiğinde toplanıp ağda kıvamına gelmesi ve onu açmak için biraz sabır gerekmesi:) ama ben yine de karamelin  kokusunu duyanların sostaki güçülüğü umursamaycağına eminim.Tadını biraz açıklamak gerekirse albeni ve metro çikolatalarındaki tada benziyor.Meraklılarına buyrun tarifi;


Karamel sos;


Bir çay bardağından az eksik şeker

1 bardak süt
2 kaşık nişasta
3 kaşık tereyağı

Tarifi;

Şekeri ve tereyağını ocağın kısık ateşli gözünde erimeye bırakın. Şeker erirken tencerenizin kenarına yapışıp yanabilir bunu önlemek için ara sıra karıştırın.Şekerin iyice erimesi ve rengini döndürmesi gerekiyor ama aynı zamanda da çok kahverengileşmemeside gerekiyor çünkü tadı acılaşabilir.Rengi dönen yani karamelize olan şekere sütü ekleyin tamda bu esnada şeker toplanacaktır endişelenmeyin ve sürekli karıştırarak tekrar erimesini bekleyin.Sosunuz iyice açıldığında içerisine nişastasını ekleyin ve kaynatın.

İrmik Tatlısı İçin Malzemeler;


2,5 bardak süt

3 çorba kaşığı irmik
4 çorba kaşığı şeker
Yarım paket vanilya
1 çorba kaşığı margarin

En kolayı da bu!Bütün malzemeleri birleştirip ocakta kıvamını alıncaya dek pişirin.İsterseniz tek porsiyonluk kalıplara istersenizde bir cam kaba boşaltıp dolapta soğumasını sağlayın bunun için 1 saatin yeterli olucağını düşünüyorum. Sersvis esnasında tatlınızın üzerine karamel sos koyup tatlınızı tamamlayın.Bunu tam tersi şekilde de yapabilirsiniz yani önce karameli yapıp dolapta soğutup üzerine irmik tatlısınızda dökebilrisiniz tercihe bağlı.Şimdiden Herkese afiyet olsun...





4 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba gezinirken sizin siteye denk geldim..Çok cici bir blog...Tarifede bayıldım..

Unknown dedi ki...

Teşekkürler fatoş hanım hoşgeldin ne güzel ettiniz:)

Pumpulininmutfagi dedi ki...

İrmik tatlısını çok severim,karamelli değişik ve güzel olur düşünüyorum :)
Ellerinize sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

ben çok sevmiştim,denerseniz sizlerinde seveceğini düşünüyorum:) hoşgeldiniz mutfağıma sevgi benden...