Ufak dokunuşlar mucizeler yaratabilir.

8 Ocak 2013 Salı

Bulgurlu Biber Dolma

BULGURLU BİBER DOLMASI
MALZEMELER:

3 adet kırmızı biber
3 adet yeşil biber
1 adet patates

İçi İçin Gereken Malzemeler:

1 bardak pilavlık bulgur
2 adet küçük soğan
Bir tutam maydonoz
Bir tutam dereotu
2 diş sarımsak
3 yemek kaşığı yağ
3 yemek kaşığı nar ekşisi
1 kaşık domates salçası
1 kaşık biber salçası
1 kaşık domates sosu(isteyen domates kullanabilir)
1 tatlı kaşığı tuz,toz kırmızı biber,kuru kekik,kuru nane(istediğiniz herhangi bir baharat)

Üzeri için:
1 kaşık salça ve su

Tarifi:
Bu tarifimde tıpkı diğer tariflerimde olduğu gibi ekonomik ve pratik.Alışılagelmiş pirinç dolmasından sıyrılmak isteyenler içinde iyi bir seçim olabilir.Yapmanız gereken tek şey hazırladığımız harç ile dolmalık biberlemizi doldurmak.Doldurulan biberleri genellikle domatesle kapatırlar ancak ben bu mevsimde domates kullanmıyorum.Dileyen biberlerin saplı kısımlarınıda kullanabilir.Ben biberlerimin kışlık hazırlıklarında buzluğa daha rahat sığması içini saplı kısımlarını atmıştım bu yüzden patates kullanmayı uygun buldum.Tencereye dizilen dolmalarımızın üzerine 1 kaşık salçayı biraz su ile açarak döküyoruz.Dileyen bu esnada nar ekşisi de dökebilir Yahut zeytinyağlı olarak da pişirebilir.Pirinçli dolmadan daha besleyici bir tarif olduğu bir kesin.Tarifi benden denemesi sizden Afiyet olsun...






Hiç yorum yok: