Ufak dokunuşlar mucizeler yaratabilir.

10 Ocak 2013 Perşembe

Bezelye Yemeğinin Muhteşem Dönüşü ' BEZELYELİ MANTI '


Kimileri vardır ki ; bir yediğini bir daha yemek istemezler.Aynı yemeği bir türlü sunamazsınız önlerine.Çok şükür ki benim ailemde böyle bir durum yok.Ama ya sizlerin varsa...Eğer sizin ailenizde bu akşam yediğini yarın akşam yemeyenler varsa bu tarif tamda size göre.Kalmış bezelye yemeğinden Yalancı Mantı...Her zaman olduğu gibi yapımı hem ekonomik hemde pratik bir tarif.Ben bezelye yemeğine tavuk katmayanlardanım ama bazı hanımlar bu yemeği tavuklu yaparlar eğer siz de yemeğinizi tavukla yapanlardansanız şimdi işiniz daha da kolay.Çünkü ayrı olarak tavuk pişirmek zorunda kalmayacaksınız.Ya da yemeğinizi kıymalı olarak pişirdiyseniz eminim daha lezzetli olacaktır.Gelelim tarife;

Malzemeler;
Akşam yemeğinizden artmış bezelye yemeği
4 adet yufka
1 yumurta
3 adet tavuk but
3 kaşık yağ

Üzeri İçin;
Sarımsaklı yoğurt
Salça sos (Kavrulmuş 2 kaşık salçayı bir miktar suyla açarak elde edebilirsiniz dileyen domates sosta yapabilir) 

Tarifi;
Ne kadar yemeğiniz artacaktır bilemiyorum ama benim yemeğimden 8 adet gül böreği şeklinde yalancı mantı çıktı.Yapımı oldukça basit bir tarif ; Öncelikle yemeğinizin suyunu bir süzgeç yardımıyla süzün.Ayırılan yemek suyunun içine 1 adet yumurta akı ve 3 kaşık yağ ekleyip çırpın.Diğer bir işlem 3 adet tavuk butunu sıcak suda haşlayın ve didikleyin bu haşlama suyunu atmayın çünkü size bir sonraki tarifimde bir çorba tarifi vereceğim.Haşlanmış ve didiklenmiş tavukları biraz yağ ve istediğiniz baharatları kullanarak kavurun.Bu işlem tavuk kokusunu sevmeyenler için ideal.Kavrulmuş tavukları suyundan ayırdığınız yemeğinizin üzerine ekleyin.Artık sıra sarma işleminde masanıza 2 yufkayı üst üste gelecek şekilde serin ve dörde bölün.Üzerlerine yumurta akı eklediğiniz yemek suyundan bir miktar sürün.Yufkanızın geniş kısımlarına bezelyeli tavuklu harcınızdan koyun ve gül böreği şeklinde sarın.Tüm yufkaları bu işlemden geçirince üzerine yumurta sarısı sürüp fırınlaryın.Ve yalancı mantımız artık hazır.Servis esnasında sarımsaklı yoğurt ve salça sos ekleyip sunum yapabilirsiniz.Ben bu tarifi dün gece uydurdum ve çok leziz buldum umarım sizlerde dener ve beğenirsiniz. Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: