Ufak dokunuşlar mucizeler yaratabilir.

21 Ocak 2013 Pazartesi

Brokoli Çorbası



Brokoliyi birçok insanın sevmediği aşikar bir durum, bende brokoli sevmeyengillerdendim ta ki bir gün onu sevelecek hale getirene kadar, uzun zaman önce internette araştırdım durdum brokoli çorbası nasıl yapılır diye? Sonunda kendi tarifimi geliştirmeye karar verdim ve artık biz brokoliyi çok seviyoruz.Ayrıca blendırdan geçirildiği için çocuklarınıza bunun brokoli olduğunu söylemek zorunda da değilsiniz mesela antep fıstığı çorbası yaptım deyin ,kim bilir belki inanır ?Çocuk dünyası bu neye inanacağı hiç belli olmaz :) Gel gelelim tek başına tatsız tuzsuz olan bir çoğuna göre sevimsiz bulunan brokolinin faydalarına ,bende sizlerle paylaşmak için araştırma yaparken öğrendim ve niye bu güne kadar kan hapları kulandık diye kendime kızdım çünkü brokolinin içerdiği yüksek demir sayesinde kansızlığı önlediği söyleniyor, ayrıca diyet yapanlar için de bol lifli olması sebebiylede iyi bir tercih olacaktır.Düzenli kullanımda kansere karşı iyi bir savaşçı olduğu da söyleniyor lakin bu konuda tartışmalar mevcut.Nitekim sebze her zaman yararlıdır.Denemek isteyenlere Buyrun tarifi; 

Malzemeler:

1 adet orta boy brokoli
1 adet soğan
1 çay bardağı süt
2 kaşık un
Tereyağı
Tuz

Tarifi;

Yapımı oldukça basit.Tüm çorbalarda olduğu gibi toplam hazırlama süresi 20 dakikayı geçmeyecektir.
Brokoliyi çiçek çiçek ayırın,soğanı dörde bölün ve bu iki malzemeyi bir tencerede üzerini geçecek kadar sıcak su koyup haşlayın.Haşlanan soğanı ve brokoliyi blendırdan geçirin ve tekrar ocağa alın üzerine 1 çay bardağı süt ekleyin ve kaynatın.Başka bir tavada ise çorbayı bağlamak için tereyağında unu kavurun ve çorbanın içine katın.Ve artık çorbanız fotoğraftaki halini aldı herkese afiyet olsun :)



Hiç yorum yok: