Ufak dokunuşlar mucizeler yaratabilir.

14 Ocak 2013 Pazartesi

Adam Olacak Çocuk


Bir önceki tarifimde bahsettiğim 'evdeki kurabiye kokusu' sözü beni çocukluğuma götürdü.Bundandır ki; Barış Manço'yu hatırlayıverdim.Herhalde 90'ların çocuğu olup onu dinlemeyen, şarkılarından en az birini ezbere bilmeyen yoktur.Ben nedendir bilmem ama en çok 'Hal Hal' şarkısını mırıldanırdım.
'Ezo gelin ayağına takar hal hal'... Tekerleme gibi bir söylemi olmasındandır sanırım .Hatta bu şarkıdan etkilenip ayağıma hal hal taktığımı söylemezsem çokta ayıp etmiş olurum.Arkadaşım Eşek,Ayı,Nane Limon Kabuğu,şarkılarını da anmadan geçmek olmaz tabiki.
Hatta bizim Ayı şarkısını bir oyuna çevirdiğimizde doğrudur.Abim şarkının en sevimli yeri olan  A de bakıyım ,Y de bakıyım ,I de bakıyım kısmını söylerdi.Bense küçük olmanın verdiği talihsizlikle birleştirip  A Y I derdim.Artık taş mı atardım yoksa şarkıyımı söylerdim bilemiyorum ama Barış Manço upuzun saçları,parmaklarındaki kocaman yüzükleriyle etrafımızdaki herkesten farklıydı ve şarkının hangi kısmının kime düştüğünü umursamaksızın kikirdenip dururduk.Sanırım bizim bu konudaki en büyük talihsizliğimiz Adam Olacak Çocuk programına katılamamak olmuştur.Yinede ondan bir şeyi çok iyi öğrendik ki Adam Olacak Çocuk Yedisinde Neyse Yetmişinde de Odur....

Gelin bugün çocuklarınıza bu videoyu bir kez izletin ve o da tanısın Barış Manço'yu.Belki oda  abisiyle bir oyuna çevirir bu şarkıyı ve yıllar sonra kaleme alır çocukluğunu.Ona güzel bir anı armağan etmeye ne dersiniz?

Ve eğer çocuğunuza ikinci bir armağan vermek isterseniz.Bugün onlara kapıyı açtığınıza evinizin mutlaka enfes bir yiyecek kokmasını sağlayın örneğin bir muffin.Tarifi bu linkte: 
http://gizemselmutfak.blogspot.com/search/label/muffin






Hiç yorum yok: