Ufak dokunuşlar mucizeler yaratabilir.

1 Ekim 2013 Salı

Tencere Kek'i





Herkese merhaba hanımlar;

Uzun bir aradan sonra güzel bir tarif ile tekrar karşınızdayım.Bu tarifi denemek uzun zamandır aklımdaydı fakat bir fırsatını bulamamıştım.Bu fikri kim buldu bilmiyorum ama özellikle öğrenciler, fırını bozulanlar ya da henüz alamayanlar için oldukça ideal.Benim tarifi deneme sebebim de yeni taşındığım evime henüz fırın alamamış olmam :) Tarifimiz hepinizin bildiği ve ya gördüğü bir tarif olan Tencere Kek'i .

Malzemeler;

2 adet yumurta
1,5 bardak şeker
1/2 bardak sıvıyağ
1 bardak su
2 bardak un
2 pkt. kabartma tozu
1 pkt. vanilya
2 nesquik ( Tekli satılan toz paketlerden) ya da bir miktar kakao

Yapımı;

1) Şeker  ve yumurta çırpılır.
2) Sıvıyağ ve su eklenir.
3) Un,vanilya,kabartma tozu ve nesquik eklenerek çırpma işlemi sonlandırılır.
4) Tencerenin dibi margarin ile yağlanır.
5) Kek harcı tencereye dökülür .
6) Ocağın en kısık gözünde 1 saat süre ile pişirilir.
7) Pişmesine yakın kapağın üzerine bir bez örtülür.
8) Kek dinledirilip servise hazır hale getirilir.

Not;

Ben tencere olarak seramik olanlarından kullandım.Teflon ve ya seramik tencere kullanmak keki daha kolay çıkartmakta yardımcı olacaktır.Deneyenlere Afiyet Olsun ...

Hiç yorum yok: