Ufak dokunuşlar mucizeler yaratabilir.

15 Mart 2013 Cuma

Kupriva Yemeği


Bir süredir sesim soluğum çıkmıyor sebebini biliyorsunuz ki fotoğraf makinem yoktu.Artık makinem geri geldiğine göre tarif paylaşmaya, sizlerle olmaya tam gaz devam edicez demektir.Sessizliğim ne blogumdan sıkıldığımdan ne de hevesim geçtiğinden değildir.İnsan bir işe başladıysa devam ettirmeli ne de olsa.Tabi ki yalnızca bu da değil,değişik çalışmalar içerisindeyiz yakında sizlerle bu düşüncelerimizide paylaşacağım. Ve son bir duyuru daha ; çekilişimize az bir süre kaldı.Hepinizin yakından ilgileneceği hoş bir hediyeyle sizlerle aramda ki bağı daha da kuvvetlendirmeyi umuyorum.

Tarifime gelince yine sizlerle yöresel bir yemeğimizi paylaşacağım.Bu yöresel lezzetin adı ;
Kupriva Yemeği! İsmi her zaman olduğu gibi özümüzdeki gibi yayınlanacak ve en ufak bir değişiklik yapılmayacak :) Kupriva nedir? diye soranları duyar gibiyim.Sizi merakta bırakmadan sorunuzun cevabını veriyorum.Bir çok kişi tarafından sevilmeyen,toplanırken ellerimizi ısıran ve bizi cayır cayır yakan ama pomakların vazgeçemediği bir ot. Tabi ki ; Isırgan !






Bu yemeği eğer denemediyseniz kesinlikle ön yargılı davranmayın ve bir kez olsun tadına bakın derim.Çünkü küçükken ben bu yemeği ağzıma sürmezdim ve ninem ;  her insan yılda bir kere kupriva yemeli ki hastalıklardan korusun derdi ve ağzıma bir iki kaşık tıkıştırıveriridi.Onu da rahmetle anıyorum ve iyi ki bana bu öğüdü vermiş.Şimdilerde her sene bir iki kez pişirdiğim bir yemek haline geldi kupriva.Sözü fazla uzatmadan gelelim tarife;

Malzemeler ;

Yarım kilo kupriva (ısırgan)
2 türk kahvesi fincanı un
2 adet soğan
1 kaşık domates salçası
1 kaşık biber salçası

Tarifi ; 

* Benim kuprivalarım buzluktan olduğu için tarifi buna göre yazacağım.

1) Kuprivalarınızı tahmini olarak 3 bardak su ile haşlayın.
2) Haşlanan kuprivaları yemek süzgeçiyle rondoya aktarın ve çekin.
3) Rondoda çekile kuprivaları tenceredeki suyun içine tekrar aktarın.
4) Kaynayan kuprivalarınıza bir miktar su ile açılmış 2 fincan unu yavaşça karıştırarak ekleyin.
5) Diğer bir tarafta ayrı bir  tavada 2 adet soğanı ve salçaları iyice kavurun.
6) Un ile kupriva iyice kaynayınca soğan ve salçayı tencereye ekleyin.
7) Bir miktar daha kaynatın.Tuzunu ayarlayın.

Afiyet Olsun....






Hiç yorum yok: